القران الكريم

Baraa’ah ‘Ulamaa iel-Oemmah min Tazkiyyah Ahl iel-Bid’ah wal-Moedhammah.

Aan de rechterkant is de kaft te zien van de 2e editie van “Baraa’ah ‘Ulamaa iel-Oemmah min Tazkiyyah Ahl iel-Bid’ah wal-Moedhammah” (de onschuld van de Geleerden van de Oemmah voor het Aanbevelen van de Mensen van Innovatie en Afkeuring). Dit boek was samengesteld door ‘Isaam ibn Abdoellaah as-Sinaanie. Het bevat een weerlegging op degene die de bemiddeling van Shaykh Bin Baaz (rahiemahoellaah) voor Sayyid Qoetb als bewijs zien voor zijn ‘Adaalah (integriteit) en als aanbeveling voor zijn (Qoetb’s) manhadj, terwijl dit alles behalve een bewijs ervoor is.



Het boek, na compilatie en auteurschap werd gestuurd naar Shaykh Saalih al-Fawzaan die het nakeek en aanbevelingen plaatste, en tevens een verbetering van de titel van het boek adviseerde. Vervolgens werd het gelezen door Imaam Muhammed ibn Saalih al-‘Uthaymien (rahiemahoellaah), die zijn eigen geschreven notities maakte op het nog te drukken kopie dat aan hem toegestuurd was. En hij adviseerde tevens dat de sectie genaamd “De Selefie Manhadj”, eerder geplaatst diende te worden dan “De Qoetbie Manhadj en dus niet erná, behalve als dit met een speciale reden is gedaan door de auteur. En foto’s van deze handgeschreven notities zijn bijgevoegd in het einde van het boek.

Wij zullen in deze serie quoteren uit dit boek inshaa’Allaah. Deze beide geleerden onderschreven de inhoud van dit boek en het doel waarvoor het gepubliceerd werd en gedistribueerd. En het doel is duidelijk uiteengezet in de titel van het boek zelf.

Namelijk, om de Geleerden van Ahloe Soennah vrij te pleiten (met namen Imaam Ibn Baaz, en de geleerden in het algemeen) voor het geven van tazkiyyah (prijzing) aan de mensen van innovatie : In dit geval Sayyid Qoetb, die naast het schrijven van zijn commentaar op de Qoer’aan gebaseerd op de Geloofsleer van de Ashaa’irah, vele andere grote calamiteiten heeft toegevoegd, waarvan sommige van zodanige ernst zijn dat ze niet enkel geëxcuseerd kunnen worden vanwege onwetendheid. Zoals het beschuldigen van de Notulist (van de Qoer’aan) van de Profeet salallaahoe ‘alayhie wa sallam, de Oom van de gelovigen, Moe’aawiyyah – over wiens integriteit is getuigd door de Profeet salallaahoe ‘alayhie wa sallam zelf - met verraad, bedrog en hypocrisie.

En dit boek heeft hun schip finaal laten zinken, achterlatend voor hen enkel de drijvende wrakstukken om aan vast te houden na het zinken, en dit is hetgeen zij sinds die tijd aan het doen zijn.


Opmerking: Terwijl vele van de vooringenomen partijgeesten het woord “Madkhali” gebruiken als een denigrerende uitdrukking om zodoende één specifieke Geleerde hiermee aan te vallen, zou iedereen moeten realiseren dat dit enkel een bedekking is en een sluier. Hun haat en afkeer gaat in werkelijkheid veel verder dan slechts één specifieke Geleerde en het is gericht tegen de Geleerden van Ahloe Soennah in het algemeen gezien het feit dat de meerderheid van hen uiteindelijk gesproken heeft over Qoetb in het specifiek en over de methodologieen van de Ikhwaan oel-Moeslimien in het algemeen, als ook de kopstukken van deze groepering, nadat de Waarheid voor hen duidelijk werd. Het woord “Madkhalie” wordt gehanteerd op een denigrerende wijze dat simpelweg hun haat, afkeer en jaloezie ten toon stelt. Deze mensen hebben geen groep van geleerden die de manhadj waar zij op zijn representeren. Zij hebben geïsoleerde uitspraken hier en daar van sommige geleerden in geïsoleerde issues waarmee zij verwarring trachten te scheppen, maar zeer zeker zijn zij niet instaat om een groep van welbekende grote geleerden uit te wijzen en zeggen. “Hun manhadj in da’wah is dezelfde als onze manhadj in da’wah”.

Dus zij hebben geen geleerden die hen de weg wijzen en hen leiden in hun manhadj. En vanwege deze reden, zijn zij genoodzaakt om de waarheid aan te vallen met valse labels om zo de mensen af te snijden van het herkennen van de alomvattende uitgebreide methodologieen waar al deze geleerden op verenigd zijn en die verschillen van de methodologieen van de seculiere atheïstische Joden en Christenen die Qoetb en Bannaa hebben geïnnoveerd in de Religie.


0 reacties:

Een reactie posten